איך אלומיניום הפך להיות למבוקש

אלומיניום הוא יסוד כימי, השכיח ביותר בין המתכות. צבעו כסוף והוא חסין לחמצון, עמיד ונוח. בזכותו המוצרים הם קלי משקל. לאלומיניום ישנה חשיבות כלכלית עשירה ותעשיות רבות כבר נחשפו ליתרונותיו הרבים. מדובר במתכת קלה, רכה ושימושית לעיבוד שבבי. השימושים באלומיניום מגוונים. בין היתר הוא משמש ליצירת מוצרים אשר עומדים בעומס מכני ולהם משקל נמוך.

שימושי האלומיניום

האלומיניום כיום תורם לכל כך הרבה שימושים. בין אם מדובר בחלקים גדולים של רכבים, מטוסים, אוטובוסים ואפילו טילים. ובין אם מדובר בחלקים יותר קטנים, למשל פחיות שתייה שמשקל נמוך והם ניתנים לאיסוף ומעיכה. כלי בישול גם שם האלומיניום מאוד שימושי בשל החומר המבריק, והעובדה שהוא מוליך חום בקלות. אפילו בתוך נייר עטיפה הידוע בשמו "נייר כסף" מכיל אלומיניום, אשר בעזרתם הנכם עוטפים מזונכם במטבח. את האלומיניום ניתן למצוא גם בתוך סלעים וקרקעות. שמות של תרכובות אלומיניום נקראות בין היתר: אדום, ספיר ועוד שלל אבני חן אחרות. לפני שנים רבות, האלומיניום דווקא לא היה זול. עד שיום אחד, כימאי אמריקאי בשם צ'ארלס הול שהיה רק בן 22, גילה כיצד ניתן להפיק אלומיניום בדרך הרבה יותר זולה. מדובר בתהליך שהתבצע בארבעה שלבים: הוא המיס את האלומיניום בתהליך חמצון, בתוך טמפרטורה גבוהה. לאחר מכן הכניס את התערובת לתוך כור המצופה בגרפיט ומשם העביר זרם חשמלי. לאחר כשעתיים, קירר את הכור ובתוכו הופיעו טיפות האלומיניום המתכתי. ומשם השמיים הם הגבול.

כלי האלומיניום

אם כן, האלומיניום היא מתכת קלה ונוחה, ועדיין חזקה מספיק ובכך תורמת רבות לתעשייה. האלומיניום מסוגל להוליך חום, לכן משמש לתאורה ומכשירי אלקטרוניקה רבים. החומר שלה המתכת אינו רעיל, ואינו מסוכן. הוא אינו משאיר טעם ולכן אין חשש להשתמש בו לאריזות מזון. האלומיניום כמו כן עמיד להתחמצנות ולכן הוא מתאים מאוד לתעשייה של דלתות וחלונות. אין פלא שאלומיניום הוא הבחירה המועדפת ליצור מוצרים רבים, תכשיטים, סירי בישול, כלי רכב למיניהם, מכשירי חשמל ועוד. לכל חומר אלומיניום מתאים כלי עבודה שונה. כל בעל מקצוע שעוסק בתחום, צריך להבין בנושא ולהתאים כלים שונים בהתאם לסוגי אלומיניום עימם עובד. בין אם מדובר בריתוך של ברזל או פלדה ובין אם תעשיית הזכוכית למשל, אשר בה לאלומיניום שימושים כמו תהליך הבנייה של לייזר. צריך להיות מאוד זהירים, ומדויקים לכן אין לזלזל בתהליך העבודה ולהתאים כלי עבודה מתאימים. כל כלי מתאים בצורה שונה, ומוסיף לדיוק השימוש באלומיניום.
הצטרפו למועדון
התקשרו אלינו: 03-6359708
או כתבו לנו ונחזור אליכם במהירות:

 




הצהרת נגישותמפת אתרהצטרפות אל מועדון הלקוחות