מה עדיף, בריכות אלומיניום או פיברגלס?

תכנון של בריכה דורש השקעה נרחבת – גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה זמן ומאמץ

יש סיבה טובה למדי לכך שבריכות שחייה פרטיות הן לא בדיוק נחלת הכלל. אמנם מה שמהווה לאורך שנים את הסימן המזהה של בתי העשירון העליון הולך והופך לזמין יותר גם עבור מי שאינו שייך לעשירי הארץ, אך עדיין נדרשת השקעה כלכלית לא מבוטלת כלל וכלל בכדי להקים בריכות שחייה בסביבה הביתית, ולכל הפחות נדרש לשם כך מרחב חיצוני גדול שבו ניתן לעשות זאת. אם אתם החלטתם שאתם רוצים לבצע את התהליך הזה בבית שלכם, ישנם כמה וכמה דברים שחשוב שתעשו ושחשוב שתדעו על התהליך הזה, ובראש ובראשונה אתם צריכים לדעת באיזה סוג בריכה אתם רוצים לבחור עבור הבית שלכם. בהנחה שאתם מעוניינים בבריכה חפורה של ממש, שתשמש אתכם לאורך שנים רבות ושהשימוש בה יהיה איכותי ביותר כיאה לבריכת שחייה ופנאי, אתם צריכים להוציא לא מעט אישורים – מהמשרד להגנת הסביבה, מהעירייה ועוד, ואתם צריכים לבצע עבודה קבלנית נרחבת של חפירה והתאמת השטח לבריכה. לאחר מכן אתם צריכים לבחור את החומר הבסיסי שישמש כתשתית הבריכה, כאשר כאן ישנן שתי אופציות איכותיות שראוי לסקור – אלומיניום מול פיברגלס.

האם עדיף לבחור בבריכות המבוססות על אלומיניום או על פיברגלס? היתרונות של כל אחת מהאפשרויות

  • בריכות אלומיניום – בריכות אלומיניום, בניגוד למה שניתן להבין משמן, הן בריכות המבוססות בעיקר על בטון, כאשר לוחות האלומיניום המשמשים לבנייתן הם לוחות רב פעמיים שמשמשים כתבניות ליציקות הבטון, ושניתן להוציא אותם לאחר מכן לשימוש חוזר. משום כך, היתרון של השימוש באלומיניום הוא יתרון כלכלי – הדבר מוזיל את עלויות יציקת תשתית הבריכה. ישנן גם בריכות שהאלומיניום הוא חלק משמעותי יורת בתשתית שלהן, כאשר הוא משמש כחלק מציפוי הבריכה מעל שכבת בטון בסיסית. במצבים כאלה, האלומיניום הוא אמנם חומר איכותי ועמיד במים שבהחלט מתאים לבריכה, אבל העומס של המים לאורך זמן יגרום בסופו של דבר לשחיקה של האלומיניום, ולא בהכרח מדובר באופציה האיכותית ביותר עבור בריכות גדולות של ממש. במצבים כאלה, בהחלט יתכן שכדאי לבחור באופציה של בריכות פיברגלס.
  • בריכות פיברגלס – הפיברגלס הוא חומר העשוי מסיבי זכוכית, כיאה לשמו, והוא חומר שמצד אחד יש בו גמישות רבה ומצד שני הוא קשיח ועמיד ביותר לאורך זמן. תכונות אלה בדיוק הופכות אותו לחומר גלם איכותי ביותר עבור בריכות – כאשר ניתן לייצר יציקות של בריכות שלמות מחומר זה במפעל, ופשוט להניח את הבריכה בתשתית החפורה והמיועדת לה. הגמישות הרבה של החומר מעניקה לו חוזק מכאני מול הלחץ והעומס שמפעילים המים בבריכה, ותזוזות אדמה גם כן הן סיכון מופחת לבריכה כאשר היא עשויה מחומר זה. מבחינת חסרונות – עלויות הייצור של בריכות שכאלה הן בדרך כלל גבוהות יותר, ויש לוודא כי הדבר מתבצע בצורה המקצועית והמדויקת ביותר בכדי למנוע שחיקה מכאנית של הבריכה לאחר שימוש ארוך טווח.
הלקח העיקרי הוא שעליכם לתכנן בריכה בצורה המקצועית ביותר, דרך שירות שמתמחה בתחום
בין אם אתם בוחרים בבריכת פיברגלס ובין אם בבריכת בטון או בבריכה המבוססת על לוחות אלומיניום – אתם צריכים לוודא שהדבר מתבצע בצורה המקצועית ביותר והמדויקת ביותר, בכדי לוודא שהשימוש שלכם בבריכה יהיה איכותי לאורך זמן. זה, בשילוב עם העבודה הקבלנית הנרחבת והאישורים הרבים שצריך להוציא עבור בריכות פרטיות, רק ממחישים יחד עד כמה כדאי לכם לפנות לשירות מקצועי בתחום כשאתם מקימים את הבריכה הפרטית שלכם.
הצטרפו למועדון
התקשרו אלינו: 03-6359708
או כתבו לנו ונחזור אליכם במהירות:

 




הצהרת נגישותמפת אתרהצטרפות אל מועדון הלקוחות