למה להשתמש במסור דיסק לחיתוך צינורות אלומיניום?

אלומיניום הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר, ומשמש את המין האנושי למגוון רחב מאוד של מטרות. באופן טבעי כדי להפוך את המתכת רבת היתרונות לפרגולה, שלט או כל פרופיל אלומיניום שהוא נדרשים כלי עבודה שונים ובפרט מסור דיסק.

היתרונות של מסור הדיסק

בדרך כלל כשאנחנו חושבים על ניסור, האסוציאציה הראשונה היא חיתוך קורות עץ או לוחות עץ, אבל ישנם גם מקרים בהם יש צורך לחתוך משטחי אלומיניום, וכאמור מסורי הדיסק הם האופציה הטובה ביותר לביצוע פעולה זו, שחייבת להיות הן בעלת עוצמה מספקת על-מנת לנסר את האלומיניום והן מדויקת לחלוטין כך שהתוצאה הסופית תענה על הציפיות.
מסור דיסק מתאפיין בשתי האיכויות החשובות הנ"ל, ובהתאם נעשה בו שימוש אינטנסיבי למדי בתעשיית האלומיניום. כדאי לדעת אגב שישנם סוגים שונים של מסורי דיסק, ובהם למשל מסור הדיסק שמשמש לשיוף במקום ניסור ומסור הדיסק שמשמש לקרצוף והברקת משטחים.
כשמחפשים מסור דיסק – קרא בהרחבה, לחיתוך אלומיניום באופן טבעי הפרמטר העיקרי שיש לתת עליו את הדעת הוא כושר החיתוך המרבי. דוגמאות לכושר חיתוך מרבי הן 100/160 מ"מ (לניסור פרופיל אלומיניום מרובע) או 135/135 מ"מ.
נתונים נוספים שמהווים אינדיקציה לאיכותו של מסור הדיסק וליכולת שלו להוציא לפועל את כל התכניות לגבי פרופילי וצינורות האלומיניום הם מהירות העבודה, כשלמשל 3000 סל"ד נחשבת מהירות טובה שמאפשרת עבודה יעילה, הספק המנוע (לפחות 1500 וואט), קוטר הלהב (למשל 400 מ"מ וישנם מסורי דיסק עם קוטר גדול אף יותר), וגם שמו של היצרן חשוב (וליתר דיוק לא השם אלא המוניטין, שכן כמו לגבי כל כלי עבודה שהוא, מותג מוכר, ותיק ואמין מבטיח עבודה רציפה של מסור הדיסק לאורך שנים רבות גם שהוא נדרש לעמוד בעומסים גבוהים).

אופן העבודה של מסור הדיסק

מסורי דיסק פועלים על בסיס מנוע חשמלי. המנוע מעביר כוח אל ציר, הציר מסובב את האופן והסיבוב של האופן מייצר חיכוך רב עוצמה עם האלומיניום. כתוצאה מהחיכוך נוצר חום, והחום הופך את האלומיניום במקום החיתוך לרך ומתמסר כך שהחיתוך שלו קל ונוח.

מגוון האפשרויות הרחב של האלומיניום

אלומיניום הוא כאמור אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר, והשימוש בו הולך ומתרחב בשנים האחרונות לנוכח היתרונות הרבים שלו.
ראשית, מדובר במתכת קלה מאוד מצד אחד ומצד שני חזקה וחסינה, כך שניתן לייצר מוצרים לא כבדים וכן מאוד עמידים. יתרון חשוב אחר הוא מידת הגמישות הרבה של המתכת, כך שקל לעבוד איתה ולעבד אותה, ובמיוחד אם בוחרים במסור הדיסק האופטימלי. עוד נקודות זכות היא העמידות הגבוהה של האלומיניום להתחמצנות (קורוזיה), וגם היותו מוליך איכותי (של חום ושל חשמל) מהווה יתרון.
סיבה חשובה נוספת שבגללה כדאי להעדיף אלומיניום היא האסתטיקה המרשימה של המתכת, שתורמת לכל מרחב קווים נקיים ומראה מודרני

הצטרפו למועדון
התקשרו אלינו: 03-6359708
או כתבו לנו ונחזור אליכם במהירות:

 




הצהרת נגישותמפת אתרהצטרפות אל מועדון הלקוחות