תאורת לד למדרגות

תאורה נאותה בחדרי מדרגות היא בעלת חשיבות גדולה ביותר. תאורה מתאימה צריכה לאפשר לעוברים בחדר המדרגות למצוא את דרכם ביעילות, בחיי היום-יום ועל אחת כמה וכמה במצבי חירום כמו שריפה שבהם צריכים דיירים או עובדים בבניין להתפנות ממנו דרך חדר המדרגות במהירות ובבטחה.

גופי תאורה >> גופי תאורת לד >>

תאורת חדרי מדרגות

תאורה בחדרי מדרגות לא צריכה להיות חלשה מדי, כדי שאנשים יראו את דרכם, ולא חזקה וישירה מדי, כדי שלא יסנוורו ויאבדו את היכולת לאמוד את גובה המדרגות. השיטה המקובלת להארת חדרי מדרגות היא לחצנים המותקנים בכל קומה ומפעילים את כל גרם המדרגות לזמן קצר וקצוב, שאמור לאפשר לעולים והיורדים במדרגות להגיע לקומה הרצויה להם.
 

סוגי תאורה

קיימים כמה סוגי תאורה שונים שמקובלים בחדרי מדרגות:
  • נורות ליבון – הסוג ה"מסורתי", שהיה מקובל ביותר במשך עשרות שנים, הוא נורות ליבון, שהן מצד אחד זולות, ומצד שני צורכות הרבה חשמל ומסיימות את חייהן מהר ויש להחליפן, ואם ההחלפה מתעכבת בשל חיכוכים או רשלנות, נוצר בינתיים מצב לא בטיחותי בגרם המדרגות בבניין.
  • פלואורסצנט – בחיפושים אחר תחליף בזבזני פחות לתאורת חדר מדרגות, נמצאו נורות פלואורסצנטיות קומפקטיות או ארוכות כמתאימות. לנורות כאלה אורך חיים רב הרבה יותר והן גם צורכות כחמישית מכמות החשמל שצורכות נורות הליבון. גופי תאורת פלורסנט מהווים חיסכון משמעותי.
  • תאורת לד – לאחרונה התפתחה תאורת הלד, שבה מקור האור הוא דיודות, במידה כזאת שהפכה לאופציה יעילה לתאורה לכל מטרה כמעט, וההתפתחויות הטכנולוגיות מצביעות על כך שבקרוב תוכל להחליף את הנורות הקיימות גם לצורך תאורת חדרי מדרגות.
 

נורות לד

נורת הלד היא בעלת אורך חיים גדול יותר מזה של נורות הליבון והנורות הפלורוצנטיות גם יחד. יתרון נוסף שלה טמון בשיטות הפעלת התאורה בחדרי המדרגות: במטרה לחסוך בחשמל, מקובל להימנע מלהאיר חדרי מדרגות באופן רצוף או להתקין נורות המופעלות וגם כבות ע"י לחיצה, והשיטה המקובלת כיום להארת חדרי מדרגות היא לחצנים המותקנים בכל קומה ומפעילים את כל חלל המדרגות, בכל הקומות, לזמן קצר וקצוב, שאמור לאפשר לעולים והיורדים במדרגות להגיע לקומה הרצויה להם. כך מתבזבז חשמל משום שאין צורך בהארת כל הקומות, וכמו כן לעתים קרובות כבה האור לפני שהדיירים הגיעו לדירתם.
 
סוג מסוים של נורת לד, שקיים כיום בשוק, יכול לפתור את הבעיות האלה, כי הוא מצויד בחיישן המגיב לתנועת בני אדם בחלל המדרגות ומדליק מנורה עד שהתנועה נפסקת. בשל המנגנון של נורות הלד, הן מתחממות מאוד מבפנים, דבר המביא לבזבוז אנרגיה, ולכן המכשול האחרון העומד בפני כדי הפיכתן לתחליף המושלם לצרכי תאורה הוא פיתוח אמצעי לקירור המנגנון שלהן.

עיצוב המדרגות עם תאורת לד

מעבר לכל ההיבטים הפונקציונליים שהזכרנו, תאורת לד מהווה כלי פנטסטי לעיצוב חדרי מדרגות בבנייה פרטית וציבורית וגם מדרגות חוץ. גופי תאורה לד אור שקועים ותלויים יכולים ליצור אפקטים מרהיבים בעלי עצמה והפוך את המדרגות לתכשיט של הבית.
 
התמונות מתוך www.houzz.com
הצטרפו למועדון
התקשרו אלינו: 03-6359708
או כתבו לנו ונחזור אליכם במהירות:

 




מפת אתר גופי תאורה Bellco